Pendling..what a life!

Man träffar på en mängd, minst sagt, speciella människor när man pendlar. Igårkväll satt jag sidan om en tjej som inte kunde sluta pilla på sin näsa. Hela vägen från malmö till ystad, höll hon på att peta på sin näsa. Häromdagen satt jag sidan om en kvinna som pratade högt och tydligt varje gång hon sa någonting (vilket var HELA TIDEN!), för att sedan hysteriskt stirra runt omkring sig, som för att se om någon lyssnade på vad hon sa. Häromkvällen satte jag mig i kupén där toaletten finns. Jag brukar undvika detta eftersom det alltid är någon som är tvungen att gå in och göra antingen det ena eller det tredje på toaletten så att det stinker i hela kupén. Och såklart hände detta även denna kväll när jag satt där. En man kom in, stupfull. Han satte sig ner för att sedan på stappliga ben resa sig och rusa in på toaletten och spy. Freakin´ nasty för fan!!!!!! Så gott folk, sitt aldrig i toalett-kupén!
När jag jobbar kvällspass tar jag samma tåg som en väldigt storväxt kvinna. Hon är alltid otrevlig mot folk och slänger ur sig dumma kommentarer titt som tätt. Snälla kära, vad är problemet?!?

Detta är i väldigt korta drag vad man kan stöta på när man pendlar - ett liv för sig självt!

Kommentarer
Postat av: Månz

HAHAH tell me about it:) många människor är märkliga på tågen.

2007-09-26 @ 15:46:14
URL: http://onkelmaanz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0