Shame on me........

Jag önskar att jag bara kunde tycka att det var "roligt", eller något.. Att jag bara kunde ta det som något positivt och bara skratta åt mig själv för att jag känner som jag gör. Men jag kan inte skratta åt det. Inte när det känns så jobbigt som det ibland gör. Det beros förstås på vilken situation det är. Men ibland blir det liksom för mycket och det får mig bara att få ont i magen. Kanske är jag "skadad" av mitt förflutna, vem vet.. Önskar att jag inte kände det så i alla fall. Eller ja, det hade varit konstigt om jag inte kände det överhuvudtaget. Det kommer jag ju alltid att göra. Lite grann är ju bara mänskligt. Men jag önskar att jag i alla fall kunde låta bli att visa det så tydligt. Stämningen bryts ju för fler än mig själv..



Idag har jag ångest över mig själv. Just nu tycker jag att jag borde sluta äta och börja träna varje dag, hela tiden, alltid. Damn att man kan bli så påverkad av andra och media. Hatar när jag blir det! Det är liksom inte jag. Jag ska inte bli påverkad. Jag är den jag är. Hade jag tex blivit lyckligare om jag hade blivit 5 kg lättare?? På ett sätt är svaret ja, men på ett annat sätt är svaret NEJ! Då hade man ju varit missnöjd med något annat istället. Man blir ju aldrig riktigt nöjd. Eller?!

Jag känner mig dum när jag tänker såhär. Jag har ju liksom allt som gör livet värt att leva och mer därtill! Jag har världens underbaraste kille, jag har en fin lägenhet och jag har precis fått ett jätte bra jobb. Vad mer kan man önska sig!? Nej, jag har det jätte bra, helt underbart bra. Så nu ska jag lägga ner sådana dumma tankarna för idag.


Goodbye......


Shame, baptized by jealousy


 

Kommentarer
Postat av: Månz

Jadu en 2meter hög badanka vore faktiskt lite najs och ha?...:P nej bra skrivet Beckan.!

2007-09-10 @ 15:37:44
URL: http://onkelmaanz.blogg.se
Postat av: Rebecka

Ja, det är ju faktiskt något jag saknar :D Thanx!

2007-09-11 @ 19:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0