Vad är man egentligen riktigt bra på?

Ja, det kan man fråga sig. Jag och Alex disskuterade ämnet i lördags. Vi kom mer eller mindre fram till att vi egentligen inte har något utmärkande som just vi är superbra på. Låter kanske lite löjligt, men det kändes skönt att inte jag var den enda som kände så! Många utmärker sig och blir igenkända genom att de är särskilt bra på en viss sak. Vissa är tex väldigt bra på musik, andra har en otrolig känsla för mode, kläder och/eller inredning. Somliga ägnar hela sitt liv till att ta hand om andra, andra har väldigt flyt när det gäller pengar. Vissa är på ett visst sätt och blir därför helt naturligt älskade och omtyckta om alla de möter. Ja, vissa har helt enkelt det. Då kan man börja fundera, vad är mitt det? Vad är min special skill? Eftersom de flesta vet att jag dansar, skulle nog en del säga att just dansen är min grej. Några har sagt: -"Men du har ju dansen!". Jo visst har jag det. Jag dansar och jag tycker att det är jätte kul, men det betyder inte att jag är värsta megagrym på det. Jag  är inte någon naturbegåvning som bara tex behöver se dansen en gång och sen sitter den i huvudet. Det räcker inte för mig. Jag måste öva, träna, öva och träna. Sen sitter den! Därför tycker jag inte mig själv kunna säga att dans är mitt det. Det är mitt intresse, det är var det är. Sen har jag mitt jobb som jag ju kan bra och som jag då antar att jag har en särskild fallelse för. Men jag tycker inte heller att det är vad jag kan kalla för mitt det .Så vad är då min egen utmärkande grej? Kanske är det något som andra ser men inte jag själv. Kanske kan jag inte bestämma själv vad det ska vara. Min egen grej har kanske inte dykt upp ännu. Jag kanske rent av inte vet om att den finns ännu. Den kanske dyker upp senare i mitt liv. Eller ska jag bara inse att det är så att jag är en sådan person som "kan lite om mycket"?! Inte vet jag. Jag får väl bara vänta och se om svaret kommer till mig!

Adjö.

Kommentarer
Postat av: F

Bara för det finns människor som har något dom är speciellt bra på, behöver inte det betyda att alla är så. Vi alla är unika. O du klarar dig jättebra i livet. Du har klarat skolan, har ett bra jobb, en pojkvän som älskar dig och hela livet framför dig. Du behöver inte leta efter vad din specialité är, för du är unik och underbar så som du är.
Leta inte efter fel, utan njut av livet och det du har istället.

love

2008-04-05 @ 14:50:16
URL: http://nykterhelaveckan.blogg.se
Postat av: Rebecka

F: Tack :)

2008-04-06 @ 07:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0