What to do?

Just nu är jag väldigt fundersam.. Jag har jobbat på Kramer i ett halvår nu och trivs verkligen jätte bra. Har aldrig jobbat med så många bra och roliga människor på ett och samma ställe förr. Har däremot varit på en del helt flippade ställe. Såklart har alla jobb sina för och nackdelar, likaså chefer, ledning osv.. Men av det jag prövat på hittills så är mitt nuvarande jobb helt klart på topp! För en gångs skull känner jag att jag faktiskt får göra någonting jag är bra på, och som jag dessutom trivs med. Det betyder väldigt mycket för mig. Men så kommer ju sånt upp som löner som gärna kunde varit lite högre.. Men det verkar ju i och för sig bli lite bättre med det nu. Jag hade aldrig kunna tänka mig att ta ett skitjobb igen bara för att tjäna pengar. Snacka om ostimulerande och deprimerande! Nej, mycket handlar om pengar, men allt handlar faktiskt inte om pengar. Det är iallafall vad min uppfattning är än sålänge. 
SÅ, om vi ska komma till dilemat jag har just nu. Det har dykt upp ett annat jobb som ligger i närheten av där jag bor. Det är typ samma jobb som jag har nu, fast närmre. Det låter ju hur great som helst och så slipper man pendlingen. Men så kommer man till det svåra; arbetskamraterna och stämningen på jobb. Och att jag trivs så himla bra där jag är nu. Vågar jag bara slänga bort allt det för att kasta mig in i något helt nytt (igen)? Hade jag inte trivts, eller trivts halvbra där jag är nu hade jag förmodligen inte tvekat att söka det andra. Men nu känner jag ju lite starkare än så. Och dessutom blir man ju lite eftertänksam när jag känner folk som arbetat där som inte trivdes alls..(på det andra stället alltså) Men vaddå. Det kanske man ska strunta i. Det kanske inte betyder att inte jag kommer göra det.
 Nu har jag ju tråkigt nog råkat ut för några knasbollar/idioter till chefer och dylikt innan, och känner mig antagligen väldigt trygg och säker i det jag har just nu, eftersom det just känns så bra med det mesta. Visst ska man ta chanser, men jag har ju redan tagit en del. Och nu när jag känner att jag står stabilt och tryggt för ett tag framöver, så dyker det upp en annan chans. Jag vet ju vad jag har, men inte vad jag kanske hade kunnat få. Ska man ta det säkra före det osäkra, eller kanske tvärt om? Är detta min tid att pånytt pröva mina vingar? Eller ska jag låta dem "växa färdigt" innan jag ger mig ut på nya äventyr? Det är mycket svårare än man kanske kan tro... Mycket svårare.. 

Nu ska jag grubbla vidare.

Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Maria

Kära Rebecka!
Att våga är också att förlora fotfästet.....men bara för en kort stund!
Varför inte söka och sedan se om du har lust?!
Du är den som är ditt liv!
Du är bäst!
Kram

2008-02-28 @ 19:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0