.

Satt och funderade härom dagen över människors beteende.
"You should never judge a book by it´s cover". Det är så sant. Men det handlar inte bara om att man inte ska dömma någon som man tycker verkar, exempelvis dum i huvudet, men som senare kanske visar sig vara jätte trevlig. Nej, det är tvärt om också. Vissa ger en fasad av perfektionism. Man skulle ex aldrig, vid första anblicken tro att en sådan människa skulle kunna ha några som helst fel eller brister. På utsidan ser ju allt så fint ut. Men ju mer man lär känna människan kanske man inser att så är inte fallet. Då kan helt andra sidor komma fram.
Min fråga är; Varför spela ett spel? Varför inte bara vara den man är, med alla brister och fel? Vem är det som ska dömma dig, och vad kommer dessa personer göra mot dig om de får reda på att även du begått misstag i ditt liv? Kommer de att säga upp kontakten med dig? Tror knappast det. Inte de riktiga vännerna i alla fall.

På tal om vänner så känner jag att jag saknar vänner just nu. Vart tog alla vägen som man kände när man gick i skolan? Då hade man ju hur många vänner som helst. Jag har ett fåtal nära vänner, och dem värdesätter jag högt. Dem betyder väldigt mycket för mig. Det är så skönt med någon som man känner att man kan vara avslappnad med. Någon man inte hela tiden känner att man måste komma på något nytt säga, annars blir det konstigt och obekvämt. Någon man kan vara sig själv med helt enkelt. Tycker det blir jobbigt när det börjar kännas ansträngt när man försöker lära känna nya människor. Ska det liksom kännas ansträngt? Då kanske det helt enkelt inte är "meant to be", eller? Eller sånt här när man blir "ihopa-fixad" med någon som ska bli ens vän. Jag vet inte, jag har svårt för sånt. Men det är väl bara jag.. Men men. Hade bara varit kul.....

Hejdå.
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ingen pik till mig hoppas jag?!?! :-) Fast jag vet att jag inte är så bra på det där med att ringa och bestämma. Vet inte varför... Visst om man jämför när vi gick i skolan så var vi kanske mer avslappnade, inte för att jag inte kan va det nu... men eftersom vi inte träffats på så läng där emellan så "tar det lite tid" innan man lär känna varandra på nytt, för båda har ju utvecklats och förändrats som personer. Men Jag skulle nog inte ha svårt att vara avslappnad efter ett par dater, felet är att det går sån tid emellan ;-P Samma sak där, när man bjuder hem har jag så svårt att bjuda när man har lite stökigt, men varför egentligen. Ingen dör ju av varken lite skit eller stök! Vet du nu har jag fått igång min lön (trodde jag skulle ha en månads innestående, men så blev det inte) Så nu har vi inga ursäkter för att inte träffas! (Men jag skulle jättegärna uppskatta att få komma och hälsa på dig någon gång med!) Och så har vi ju plats till att grilla på balkongen nu, så får ni komma och se vår "nya" lägenhet! (bra inlägg!) KRAM

2009-04-29 @ 07:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0