Påsk

Då var det annandag påsk idag och dags för jobb igen.
Har varit ledig fredag, lördag och söndag. Härligt!

Helgen har varit super. Min Piddår fyllde 25 den 6 april och det ville vi såklart fira! Så på fredagen hade vi födelsedags kalas/fest för honom. Det var en hel del att fixa då vi skulle bli rätt många. Peter och Maria hade förberett laxsoufflé (rättstavat?) som vi sedan kokte potatis och gjorde romsås och sallad till. Blev riktigt gott och det tyckte gästerna med, kul :) Gästerna började trilla in vid kl 13, vi var väl sammanlagt 14 pers tror jag, så vi hade dukat upp med långbord i köket och ett litet barnbord i vardagsrummet. Blev verkligen lyckat och var jätte trevligt! Efter att första kullen begett sig av, blev det städning och inväntning på nästa kull, kompisarna :) På kvällen kom, förutom jag, Peter, Månz och Therese som redan var där, Dennis, Guldstrand och Julia, Robin, Alex och Jocke och lille Wille. Det bjöds på goda ostar, skinka, gottis och öl/vin/sprit/groggar/whisky/rom/fernet, ja, vad man nu ville ha :-b Jocke och Peter drog fram gurorna och så blev det allsång. Dennis (försökte) kompa genom att banka träslevar ihopa så hårt som möjligt. Tinitus någon? :D Senare stack vi till Bar á bar och hade roligt där fram till techno/trance-racet började. Kan inte fatta att jag bara lyssnade på sån musik innan, haha! Man blir ju galen i huvudet till sist! Så vid 2-tiden stack jag, Piddår, Therese och Robin hem. Blev en riktigt lyckad fest!

Dagen efter blev vi bjudna hem till "AP", den ena "coachen" i Peters fortbollslag, på påskmiddag. Många ifrån laget var där, och en hel del andra rejdiga skåningar! Var dock helt slut denna dag och kände mig tråkigt nog inte alls på G... Var förmodligen dödstråkigt (sorry!!!). Men det var rätt trevligt ändå.

Igår åkte vi på en liten påskrunda till Ales stenar/Kåseberga. Åt god fisk i det soliga vädret. Var riktigt nice! Åkte sedan vidare till ett ställe (som jag tror hette Skillinge Östangård. Rätta mig annars ni Österlenare som har koll!) och tog en fika. Nog den godaste kolakaka/tårta jag ätit, mmm!! 

Super-duper helg!

Men nu måste jag återvända till arbetet. Hoppas att alla haft en skön påsk.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Jag har utmanat dig... kolla på min blogg för att läsa mer! Kram!

2009-04-15 @ 20:50:51
Postat av: Cicci

Jag har utmanat dig... läs mer om det på min blogg! Kram

2009-04-15 @ 20:52:20
Postat av: cicci

ooop, det blev visst två inlägg ändå. Min dator klyddade så jag trodde inte den skickade något av inläggen! ;-P

2009-04-16 @ 10:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0