Fullt

Kan inte släppa mitt jäkla bankmöte i tisdags, då jag mer eller mindre känner att jag blev övertygad att börja spara en massa pengar i fonder och dylikt. Sedan i tisdags har jag inte kunnat släppa detta särskilt många minuter. Jag till och med drömmer om det på natten! Det känns som om det kommer att bli ett evigt långt sparande. Kommer jag ens ha några pengar kvar att leva för, eller kommer jag att spara alla pengar jag någonsin tjänar??! Pust. Varför varför varför lät jag mig talas in till detta?? Det är så typiskt mig! Det är väldigt bra att spara pengar inför framtiden, det tycker jag absolut att man ska göra. Men man ska ju inte ruinera sig själv för det!
Där fick jag för att jag litade på att bankmannen skulle hjälpa mig att göra de val som är bäst för mig. Det känns inte alls särskilt bra just nu :-( MEN, nu är det bara till att leva med det.....KUL! JÄTTE KUL!
.
Nej, mitt huvud känns så fullt nu. Alla tankar som har farit runt angående jobbet; vilket val ska jag göra, vilket blir bäst? Måste väga för- och nackdelar. Jag har ju beslutat mig om hur jag ska göra nu. Men nu plötsligt har det kommit upp ett nytt orosmoment i detta; att jag helt plötsligt ska börja spara pengar också!! Pengar som jag knappt kommer att ha nu i början. Hur ska det gå ihop???
.
Sedan plötsligt dyker det upp ett glatt besked. Ett besked som jag ska vara överlycklig för. En sak som jag just nu känner ett stort OJ, inför. Det är visserligen ett glatt OJ jag känner. Men jag skulle vilja rensa undan alla andra tankar som upptar min fullproppade hjärna just nu, så att jag endast kan fokusera på de glada tankarna inför detta. Jag blir ju så klart arg på mig själv för att jag känner så. Jag vet ju vad jag vill och borde känna. Det känns som om det är för mycket där inne just nu. Jag måste rensa undan lite innan det fylls på med mer. Men, så funkar det ju dock inte.
.
Jaja, i-lands problem I guess. Men så är det ju också ett i-land jag lever i. Får väl skylla på det.
.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hjärnkontoret behöver paus! Vi lägger in en lååång och närande skogspromenad på schemat nästa vecka :)

Kram och njut veckoslutet

2009-10-02 @ 16:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0