Fredag & funderingar

Har precis kommit hem från Skurup. Har varit valp-passare idag :)
Sedan åkte pappa och jag till Kinarestaurangen, trevligt.
.
Nu sitter jag hemma och funderar och klurar lite.
Tänker mycket på mitt nuvarande jobb som jag snart ska lämna, och på det nya som snart kommer att börja.
Hur kommer allt att bli, hur kommer det att kännas, osv. Men just nu känner jag mig lugnare än på länge när jag tänker på det. Skönt.
Jag hittade några bilder och satt och tittade lite. De fick mig att började tänka lite på mig som person, hur jag är. Vissa av dem fick mig att känna att "ja så där är jag i alla fall inte! No, that´s just not me. Not now, not ever, not never! Jag är nog så långt ifrån den personligheten man kan komma". Ja jäklar vad man kan skilja sig från andra. Men jag antar att jag smälter in i mängden om man jämför med vissa andra. Nej, jag är väl helt enkelt inte den här frispråkiga människan. "Se mig, hör mig-människan". Jag är väl lite tillbakadragen i vissa lägen och inte jätte outgoing alltid. Men vaddå, jag känner inte att det är ett problem. Det är ju sådan jag är. Jag har tidigare en del gånger försökt att ändra på mig, min stil och mitt sätt att vara, för att någon kanske ville det, eller för att "passa in". Men det funkade liksom aldrig. Det gick ett par dagar och sedan var jag tillbaka till mig själv igen. Jag är den jag är och jag kör mitt race. Och jag vet att det räcker, att det duger.
.
Sedan funderar jag lite över en sak som jag och Peter pratade om häromdagen. Hur bra det är med olikheter och människor som vågar sticka ut. De som vågar sig på extrema saker. Extrema saker som vi idag så fint kallar för konst, och kanske nytänkande. Vi kom fram till att det är en bra sak, en sak som man ska "embrace" (kom inte på det svenska ordet). Det är skönt att dessa människor finns, som kan röra runt i grytan lite. Bryta mönstret.
Men vad med dem som kanske bara avviker lite grann ifrån mönstret? De som inte är helt extrema, men som kanske på vissa sätt skiljer sig från andra. I många fall tycker jag att det känns som om attityden är att det är "okej" att döma och snacka skit om dessa människor, för de är inte som alla andra. Men de är inte extrema heller. Det som dessa människor är och gör är inte konst, det är bara konstigt. Varför är det okej att döma en sorts person, men inte en annan? Är det inte bra med alla olika sorters olikheter?
.
Jag har ingen aning ifall något av det jag skrivit "make any sence at all".
Men, det får ni bedöma själva.
.
Nu väntar tvn. Trevlig helg alla. Själv ska man ju jobba!!

Kommentarer
Postat av: Peter

Alla lika, alla olika.

Länge leve mångfalden !



Love.

2009-09-20 @ 11:28:39
URL: http://www.myspace.com/piledriverofsweden
Postat av: Maria

Föreställ dig aldrig, du är unik och fantastisk!

Det är de små detaljerna som gör det :)

Dina nya arbetsgivare vet varför de anställde dig och inte någon av alla de andra som avundsjukt vill ha ditt jobb!

Ta för dig!

Kram

2009-09-22 @ 13:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0