Ny vecka

Idag känner jag mig rätt sliten. Har jobbat sedan i torsdags och har två jobbdagar till innan jag är ledig en dag. Igår hade vi 93 utcheck. Nog det mesta som jag varit med om hittills på detta hotellet! Man kan ju säga att det var att göra. Denna veckan blir det mycket också. Stora grupper som kommer, så det är fullt hus, och nog t.o.m lite mer än så! Men denna veckan kommer nästa alla tillbaka från sina semestrar, så vi är i alla fall inte under bemannade längre, skönt!
.
Har sovit i Skurup hela helgen då även Peter har jobbat hela tiden, och jag skulle upp så pass tidigt på morgonen. I lördagen efter jobb blev det en liten sväng hem till gamla grannarna, familjen Jezierski i Slätteröd, dit mamma och pappa var bjudna. Där bjöds det på kräftskiva. Nästan hela familjen var samlad. Var jätte trevligt att träffa dem, var många år sedan sist!
.
Igår kväll var både jag och Piddår hemma. Blev en mysig kväll med god mat och film. Härligt!
.
Nu måste jag strax göra mig i ordning. Måste sticka ner tidigare för att handla nytt tågkort. Har verkligen varit skit bra med sommarkortet! Men nu har det gått ut, så dags att handla ett nytt Skåne kort.
Damn! Kom nyss på att min cykel gått sönder. Kedjan gick av när jag cyklade sist, alltså inte bara hoppade av utan bröts av helt! Ska tilläggas att just den dagen ösregnade det, och både min cykel och mitt paraply gick sönder samtidigt. It was a lovely day, haha!
.
Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0