Öppningsdag

Måndagen den 18:e januari var då alltså Renaissance Malmös officiella öppningsdag.
Som man kunde misstänka fungerade inte riktigt allt som det skulle. Förväntansfulla gäster strömmade in, medans datorer, kortmaskiner etc, inte riktigt ville jobba som vi ville. Det var oordning, saker fanns inte på sina platser, eller fanns inte alls osv osv. Kanske exakt vad man kan förutse vid en öppning! Men gästerna var väldigt förstående. Det var ju trots alls vår första dag. Allt tog lite tid och alla fick ha tålamod. Min chef Malin uttalade nog sig allra bäst om situationen: "Det är ett organiserat kaos". Ja, så kan man nog sammanfatta det! I slutändan var de allra flesta gästerna glada och nöjda, vilket ju är vårt mål! Baren och restaurangen hade också fullt upp, och likadant var det igår. Mycket folk som satt och åt och mycket roomservice ordrar. En hel del besök ifrån andra hotell, resebyråer och annat folk som ville komma in och titta runt också. Mycket positiv respons :)
.
Det har varit mycket, men det har också varit kul och framför allt lärorikt. När allt kommer på sin plats och allt fungerar som det ska, kan man istället bara koncentrera sig på att göra sitt jobb bra. Det ser vi nog alla fram emot :)
.
Nu har jag blivit förkyld, igen! Nu pallar jag inte med detta längre alltså. När ska det ta slut?!?! Har inte känt mig helt bra på flera veckor nu. Pust! Nu är jag iaf ledig i två dagar, så jag får väl ta det lugnt och bli frisk(are) tills jag ska jobba i helgen. Yeeii, vila och ta det lugnt, det var ju såååå länge sedan jag gjorde det sist. Blääää!!!
.
Ha dé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0