I have a dream...

Jag drömmer om att utvecklas inom det jag gör. Jag drömmer om att göra något helt annat än det jag gör. Jag drömmer om att vara min egen chef och starta ett eget företag. Jag drömmer om att jobba med djur.
Jag drömmer om att skriva och att kunna leva på det.
Jag drömmer om att bo på olika ställen. Jag drömmer om att bo utomlands. Jag drömmer om ett hus på landet där jag, min man och vår framtida familj ska bo. Jag drömmer om att resa. Jag drömmer om att ha en hund och en minigris. Jag drömmer om att ha mer tid för mina intresse. Jag drömmer om att få vara med i en film. Jag drömmer om att stå på en scen och sjunga och dansa......
.
Jodå, visst har jag drömmar. Många blir det också till och med! Men alla drömmar kan inte bli verklighet. Är det så att man bara kan välja en dröm som slår in, och sedan får man nöja sig med det? Ibland känns det så. Man kan inte få allt. Och många drömmar är också just det de heter, drömmar. Det är liksom inte riktigt meningen att de ska bli verklighet. De kanske bara finns där, just för att man ska kunna drömma sig iväg ibland.
Alla drömmar kan inte bli verklighet. Kanske bara de man tillåter?!
.
En väldigt speciell människa sa till mig: "Du ska lyssna på ditt hjärta, och sluta lyssna så mycket på din hjärna. Då kommer du också att sluta vela." Jo, så kan det nog vara. Kanske hänger det också ihop med vilka drömmar man vågar göra till verklighet?

Kommentarer
Postat av: Månz

Skriva kan du utan tvekan. Fångande och intressant.

Inte för att vara negativ, men även om du tillåter din dröm så går den då i uppfyllelse? Jag är för att göra något åt sina drömmar, och tror nog det bara är "tiden" som sätter stopp för en.

2010-09-15 @ 19:50:35
URL: http://bedtimedesign.se
Postat av: Rebecka

Månz: Tack! Det är just det som jag frågar mig själv. Visst handlar det mycket om tid, och då måste man ju ta sig den tiden till att förverkliga sina drömmar, om det är det man verkligen vill. Men så måste man också omprioritera andra saker.

2010-09-16 @ 13:25:48
Postat av: Felicia

Om det är något man verkligen vill så spelar tiden ingen roll, man gör det oavsett. Alla drömmar kan visst bli verklighet. Kämpa på så ska du se att allt är möjligt!

En bra sak är även att göra en visionsbild som du sätter upp så du ser den varje dag. På så vis påminns du om vad det är för drömmar du vill uppnå och du peppas att kämpa för dem.



Love.

2010-09-16 @ 20:41:36
Postat av: Månz

Men "TID" är ett väldigt stort begrepp..Jag tror den version av tid vi mest tänker med är "vilken tid i livet man är". Inget är omöjligt, men kanske också är en prioriteringsfråga gentemot tiden. Så det kan ta lååång tid, men drömmen blir säkert gjort. ;)

2010-09-16 @ 21:31:43
URL: http://bedtimedesign.se
Postat av: Rebecka

Felicia: Så sant. Tack för tipset!

2010-09-17 @ 10:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0