Tänka

I morgon är en ledig dag och då ska jag börja förbereda inför Londonresan. Längtar som bara den nu!
Ska också ta och ringa ett samtal till den där speciella människan som sa så många saker som stämde. Har tänkt mycket på det sen sist, särskilt det där om att "du måste börja lyssna mer på ditt hjärta". Det första han sa när han såg mig var: -"Du är en person som har svårt att ta beröm. Men när han säger att du är vacker, så ska du verkligen ta det till dig, och inte bara tänka "vad är det nu han vill?" " Och det är sant, jag har svårt att ta beröm, och att berömma mig själv. Jag har dock blivit mycket mycket bättre på det. Men skulle man se mig för sådär 5 år sedan, då var det inte lika bra. När jag slutligen lyckades bryta mig ut ur "mönstret", så fann jag även mig själv. Den jag verkligen är och den jag vill vara. Jag träffade även en person på vägen som lärde mig mycket och som gjorde att jag upptäckte mer om mig själv än vad jag gjort på många år. Som tycker om mig för den jag är, som inte vill ändra på mig. Som sparkade igång mig och fick mig att se saker annorlunda. Tack fining, du är guld värd!
.
Jag försöker verkligen att lyssna mer på mitt hjärta nu. Men det är inte lätt när man vill så mycket! Det är lättare att välja det som verkar bäst, än det som man kanske egentligen vill men som kanske är mer komplicerat.
Jag har även fått en del inspiration från Mia Skäringers nya bok. Hon säger som det är, rakt ut, utan krussiduller och förfiningar. Det gillar jag! Mer om hennes bok en annan gång :) Nu måste jag gå och lägga mig!
.
Ses!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rebecka, du är en underbar person och vi är SÅ många som älskar dig, respekterar dig och behöver dig för precis den du är!

Kraaaam :)

2010-09-29 @ 08:49:44
URL: http://gomorgonosterlen.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Tack så mycket för de fina orden. Det värmer :)

2010-09-29 @ 18:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0