Börjar komma tillbaka

Efter en vecka med, vad jag inte kan förmoda var något annat än en helt sjuk influensa, så börjar jag vakna till liv igen. Blev sjuk i söndags kväll/natt och sen gick det bara utför. 39 graders feber, säker mer på nätterna, helsikes ont i kroppen och hosta på det. Det blev doktorn på tisdagen och jag fick en jätte stark hostmedicin. Hjälpte lite grann, men igår fick det bli en tur dit igen eftersom astman inte ville ge med sig och bara blev sämre. Efter att jag fått andas i en astma-maskin (kanske enklast förklarat vad det är) och fått kortisontabletter så känns det faktiskt mycket bättre idag. Orken har så sakta börjat komma tillbaka och jag har börjat röra mig runt i lägenheten och försöker fixa lite. Idag är jag även ensam med Danko under dagen, något jag inte orkat vara på hela veckan då jag inte klarat att ta mig upp ur sängen. Så idag får det även bli små, lugna promenader utomhus. Tack och lov att jag har en sån snäll sambo som ställer upp i alla lägen! Igår kom Felicia upp med en film och en påse gott och blandat till mig, gulligt! Har även fått fina tulpaner som nu står i varsen vas på köksbordet :)
Med tanke på att detta är 4:e året på rad som jag nu får influensa, kanske det är väl värt att ta en stor funderare om det inte är dags att ta den årliga influensasprutan. Det är ju faktiskt rekommenderat för mig då jag befinner mig i den sk. riskgruppen pga min astma. Ja, jag ska verkligen fundera seriöst över det, för det verkar ju uppenbarligen som att jag inte kommer slippa undan det. Plus att jag då även kan skona andra från att bli sjuka!
.
Nej, nu pockar Danko på min uppmärksamhet. Tror det är dags för en tur ut.
.
I´ll be back!

Kommentarer
Postat av: Lina

heeej! krya på dig..;) en annan är ny förlovad, och vill bjuda dig o blivande på 25 år kalas den 16 april...skicka mailen så får du mer info..:D kraaam

2011-02-21 @ 07:53:37
Postat av: Rebecka

Lina: Åh vad roligt, stort grattis!! :D Kraaam

2011-02-23 @ 09:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0