Ledig fredag

Idag är jag ledig, skönt. Blir en hemmadag med lille Danko. Idag ska han bara få ta det lugnt. Han mår inte bra i magen, stackarn. Tror det har blivit mycket för honom de senaste dagarna, så tror helt enkelt att han behöver vila lite. Han var på hunddagis för första gången i onsdags. Han var där tillsammans med kusinerna Linus och Lovely, och det hade gått hur bra som helst. Jätte skönt! Dagisfröken verkar hur go som helst, så det känns tryggt. Haha, att skaffa hund är verkligen som att skaffa barn! Eller ja, inte exakt kanske, men det är ett enormt ansvar. Man måste verkligen planera sina dagar och allt man ska göra. Det går ju inte att bara lämna valpen ensam hemma! Skillnaden är att en barn kan man ta med sig vart än man ska, men det kan man ju inte med en hund. Så på det sättet kan jag tänka mig att det vissa gånger kanske t.o.m kan vara lite "lättare" med barn.
.
Hann åka och handla lite i förmiddags och ska försöka fixa lite (mycket) här hemma idag. Känner mig inte alls sugen på det, men vad ska man annars göra på sina lediga dagar?! ;-b Man har ju så många av dem att man inte vet vad man ska göra av tiden....ööhhh....(eller inte!) :-S Finns mycket jag skulle vilja göra just nu. Men, det får vänta. Någon gång...kanske...
.
Håller på att vela fram och tillbaka om ett "beslut" jag måste ta idag. Och det måste tas idag. Vill jag, vill jag inte? Vad blir bäst, vad är mest praktiskt? Vad är det jag egentligen vill med mitt liv?? Osv osv. Ååhh. Aja, har några timmar till på mig innan jag måste komma fram till något... Håller på att kolla efter nya lägenheter nu också. Pallar inte med denna lägenheten längre! Jag älskar faktiskt själva lägenheten i sig, men orkar inte se allt gammalt skit längre som aldrig blir fixat. Allt är så slitet, plus att temperaturen i lägenheten pendlar mellan 15-20 grader. Inte så kul längre att behöva ringa fastighetsskötaren varenda vecka för att fixa elementen. Nej, nu får det bli något nytt. På allvar!
.
I helgen blir det jobb. En tur till Skurup efter jobb på lördag, ska bli trevligt att hänga lite med sis!
Trevlig helg alla!

Kommentarer
Postat av: Emelie Johansson

Gå på magkänsla Rebecka! Magkänslan kommer att ta dig längst! Och du har alltid varit bra på att ta beslut. Jag tvivlar på att det kommer hindra dig nu! :) Förstår att lägenheten är lite jobbig... den där duschen är ju inte direkt älskvärd ;) Hoppas allt är bra med dig??!! Jag älskar lille Danko! Önskar att jag var hemma för att få träffa honom!!! Hälsa Peter! Ta hand om dig!!! KRAMAR från Sydney :0)

2011-03-09 @ 11:28:17
Postat av: Rebecka

Emelie: Naa tack Emza! Du har helt rätt, man ska gå på sin magkänsla. Då brukar det sluta bra :) Haha, nej duschen är ju inget att hurra för! Det sjuka är att man vant sig vid den! Men man hade ju gärna haft en "normal" dusch :b Naa, ja du får komma hem och träffa honom ju ;) Hoppas du har det fantastisk down under! Lite avundsjuk blir man ju! Det ska jag göra. Tack detsamma! Kramar

2011-03-10 @ 21:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0