1:a advent

Jajamen, då var första ljuset tänt. Hade tänkt att jag skulle dra till med något fyndigt rim eller en ramsa, men känner mig dessvärre mindre fyndig för tillfället.. Är på jobb och har nada att göra. Knappt några incheck och restaurangen är stängd, så livat blir det förmodligen inte ikväll. Eller ja, man vet ju aldrig. Man vet faktiskt aldrig vad man ska förvänta sig om dagarna på detta jobbet! Det dyker nästan alltid upp något oväntat. Men det är för det mesta bara kul. Söndagkvällar brukar dock vara ganska lugna. Har varit super flitig enda sedan jag kom hit så har redan bockat av de flesta punkterna i checklistan. Bara att vänta på att resten av folket ska komma, eller som Ronnie brukar kalla dem, patienter :)

Jag har några funderingar på g... Alltså ibland får man känslan, eller möjligtvis kanske pikar, att man är den enda i världen som har en viss sorts åsikt om en viss sak. Man får alltså känslan av att man är den enda som tycker "bu" om en sak, och alla andra tycker "bä". När en sådan situation uppstår kan det hända att man börjar fundera på om det är jag som är korkad eftersom jag inte tycker som marijoteten verkar göra. Handlar det om något dåligt och det visar sig att ens "åsikt", eller vad man nu vill kalla det, faktiskt är helt åt skogen, så tycker jag att man kanske ska vara öppen och kunna låta sig påverkas, om det känns rätt. Men om man tillexempel känner inom sig att man verkligen tycker att något är "helt rätt", men många andra tycker att saken i fråga är "helt fel", så går det inte att bara ändra åsikt sådär. Iallafall inte bara för att tillfredställa någon annan. Det funkar inte så. Det ska kännas rätt inom en själv. 
Ibland kan man känna sig sig lite dum-förklarad om man hamnar i en sådan situation. Men det ska man inte göra. Alla har rätt till sina åsikter.  

Vet inte om det jag nyss skrivit make any sence at all. Men...nu är det skrivet iallafall och jag har fått det ur mitt system.

Glad 1:a advent på er alla!


I will never be perfect...

Kommentarer
Postat av: Maria

Helt fantastiskt Rebecka!
Gå emot strömmen!
Följ din känsla!
Lita på dig själv!
Livet är ditt!
Livet är nu!
Kramar!!!!

2007-12-13 @ 20:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0