Skärtorsdag

Idag flyger påskkärringarna till Blåkulla för att dansa och ingå en pakt med djävulen. Eller hur var det nu? Amanda och jag läste något konstigt på wikipedia igår om att de åkte dit för att bli av med löss och parasiter... Den historien har jag aldrig hört för och den låter inte alls lika spännande heller, haha! Tror hellre på det första.
.
Jag fick ledigt i morgon, så det blir lite långledigt för min del! Har hört att det ska bli underbart väder, så då ska Danko och jag vara ute och njuta. Farmor fyller år så det blir lite firande för henne, och på söndag blir det påskfirande på Solgård. Känns som det var flera år sedan jag var ledig till påsk, så det ska bli trevligt.
.
För övrigt har jag några frågor som surrar runt i mitt huvud för tillfället. Varför är det så att människor måste bli placerade i olika fack? Kvinnor för sig, män för sig, chefer för sig, anställda för sig. Är man kvinna ska man vara si och så, är man anställd ska man vara si och så. Varför det? Har vi inte kommit längre än så? Vi lever på 2000-talet, inte på 1800-talet längre.. Nej, jag förstår inte och jag blir bara irriterad när jag tänker på det. Vi är alla värda lika mycket och det finns inget som säger att bara för att man tex är man, så är det förväntat av en att man ska vara, göra, eller bete sig på ett visst sätt. Har vi inte kommit längre än så?! Inte alla tydligen...
.
Slutfunderat. Nu måste jag fixa lite innan det är dags för jobb. Ha en bra skärtorsdag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0