Jazzfestival & Mimmi 18 år

Igår var en riktigt härlig dag. Igår kändes verkligen som semester! Jag mötte upp mormor, mamma, pappa och hundarna på stan. Mormor ville gärna in och hälsa på Felicia på Kapp Ahl eftersom hon aldrig varit där förr. På vägen hem till kusin Mimmi som fyllde 18 år, kom mormor med det fantastiska förslaget om vi inte kunde sätta oss och ta ett glas vin innan vi gick dit. Det tyckte vi var ett riktigt bra förslag, så vi satte oss på "Kingsan", som var det enda stället där vi fick ha med hundarna på uteserveringen, och tog varsett glas kallt vitt. Mmm!! Då kom helt plötsligt semesterkänslan smygandes. Den som jag längtat så mycket efter! Det är ju så dags nu, haha! Hela dagen förde med sig denna känsla. Var jätte trevligt uppe hos moster och kusiner också. Jag var ju dock lite orolig först eftersom Danko är väldigt osäker på barnen, han verkar inte riktigt veta vad de är eller hur han ska "hantera" dem, så han skäller ut dem. Men efter en liten stunds utskällning gick det istället över till kärlek. Intensiv kärlek, och han vägrar lämna deras sida, vill bara att de ska leka med honom hela tiden. Så jag insåg att you just have to have a little patience! Man måste bara våga och orka rida ut stormen, så blir allt bra till slut :) Han skäller, han är en hund. Det går över (vilket jag fick bevisat igår!). Have patience :)
På kvällen stack Felicia och jag ner till Fritiden och såg La Batalion de fous (säkert felstavat, men ändå) och Majken Tajken. Peter har ju jobbat på jazzfestivalen sedan den startade i torsdags. Trots regnet som kom helt plötsligt, så var det riktigt härlig stämning där. Massa folk som dansade och var glada! Som sagt, en mycket bra dag!
.
Snart är det dags för Peter and I att dra upp till huvudstaden i ett par dagar. Ska bli skoj!
Här kommer några pics från gårdagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0