Varför lägga sig i/Har du inget eget liv?

Varför ska vissa människor envisa sig med lägga sig i sådant som de inte har något som helst med att göra? Igår träffade jag en sådan person som uttryckte åsikter om hur jag uppfostrar min hund. Hon undrade om jag inte brukade se på Cesar Milans program på tv, och sa rakt ut att "ja, för det verkar ju inte gå så bra..". Ursäkta?! Vad vet du om det? Känner du mig för det första och har du någon rätt att lägga dig i vad jag gör och inte gör? - Nej! Är du en hundexpert själv? -Nej! Går ditt liv ut på att sitta i din lägenhet och spionera på vad grannarna gör och skvallra om det till andra sen? -JA! Herre gud, skaffa ett eget liv människa. Gå inte runt och "lev" på alla andra. Jag blev förbannad. Men så är man ju så snäll och så blir man ju helt ställd när någon okänd person kastar ur sig något sånt, så istället för att säga något tillbaka blev jag stum. Hon märkte dock nog att jag inte direkt uppskattade hennes kommentarer och försökte bortförklara det sen på ett lite nervöst sätt. Tragiskt att människor inte har mer att bry sig om än vad andra gör! Get a life! Not tomorrow or the next day. Now, today, right this second for crying out loud!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0