Midsommarafton imorgon

Shiiiit vad tiden går fort! Jag hänger inte med alls. Man längtar öch längtar efter sommaren, och vips så är den här. Nu när den väl är här, så hinner man inte känna av den. Och vart tog sommarvädret vägen?! Det började ju så bra, men nu vet jag inte vad som har hänt. Hoppas på fint väder till semestern i alla fall! Det är ju mer än en månad kvar till dess, så jag ger vädret en chans att ha ändrat sig tills dess :-b Annars jäklar!!

Jag skulle egentligen ha jobbat kväll imorgon, men blir (förhoppningsvis) ledig. Måste dock vara oncall ifall någon skulle sjukanmäla sig eller dylikt! Se till att inte bli sjuka nu kollegor ;-) Jag jobbade ju faktiskt förra midsommarafton med! Blir jag ledig så blir det först en sväng till Skurup och lite klassiskt midsommarfirande i Svaneholm. Det var länge sedan, så hade varit trevligt! Men först och främst får vi ju se ifall vädret tillåter. Ser ju sådär ut på väderprognosen för tillfället.. Kvällen är oplanerad so far. Peter slutar inte förrän vid kl 21, så Danko och jag får hålla låda hemma själva så länge. Det är han bra på i vilket fall :-D Får se vad som händer sen, eventuellt en sväng till Solgård. Får se vad vi känner för. Vi firar ju 5 år imorgon med, så antingen blir det lite firande på kvällen, eller på lördag då vi (faktiskt!) båda är lediga.

Jag vill i detta inlägget passa på att sända en tanke till en speciell tjej som tragiskt nog gick bort i cancer i dagarna. Jag känner henne inte personligen, har bara träffat henne några gånger, men jag känner människor som känner henne väl. I över 1 år har hon kämpat mot en tumör i hjärnan, som inte ville ge med sig. Hon blev bara 21 år gammal. Hennes tvillingsyster har skrivit väldigt fint om henne på en blogg. Har läst den ofta och man blir väldigt berörd av hennes ord om sin älskade syster. Lider med hennes familj och kan bara föreställa mig den enorma sorg och smärta de känner. Tänk om det skulle ha varit min syster, eller någon annan som står en väldigt nära.. Fruktansvärda tanke! Tillsammans är ni starka och klarar er igenom detta! Alla styrketankar till er! Hata cancer....

Nu ska jag jobbar lite till. Sen hoppas jag att jag blir ledig imorgon.

Glad midsommar till er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ta med dig Danko buse och kör ut till Solgård!!!!!

Vi lääängtar (som alltid) efter er!!

Grattis till de fem och fortsatt lycka till :)

2011-06-24 @ 07:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0