Ingen aning om vad jag ska skriva här!

Blev ledig i söndags och var ledig idag med. SKÖNT! Behövde verkligen två dagars ledighet.
I lördags efter jobb mötte jag upp Alexandra och Anna på La Roche och åt god tapas. Var en riktigt trevlig kväll som jag kände att jag verkligen behövde. Roligt att umgås lite med tjejerna :)
På söndagen hjälpte jag och Peter till att flytta upp möbler i Felicias nya lägenhet. Så himla mysig lägenhet hon hittat! Så himla roligt för henne att hon äntligen fått ett eget place :)
.
Idag tog jag Danko till Gamlegårds djurklinik för att få sin 1 års spruta. På torsdag blir Danko spanko 1 år! Så fort tiden gått alltså... I veckan ska vi även till Katarinas hundtrim här i Ystad för att få hjälp med att klippa klorna. Detta är något som Danko verkligen avskyr av hela sitt väsen! Han blir så otroligt stressad varenda gång vi försöker. Han kämpar otroligt, svettas och skriker förtvivlat, vilket i sin tur gör att vi själva blir väldigt stressade. Tycker det är jätte tråkigt att det ska bli sånt stressmoment varenda gång vi behöver klippa, så nu har jag beslutat att ta hjälp. Katarina verkade jätte trevlig, har lång erfarenhet och rekommenderad av många. Så det känns tryggt. Vi får se hur det går helt enkelt. Finns ju inga garantier, men det är värt ett försök i alla fall! Tror nog att det kan vara bra att någon annan än vi gör det, tror det kan lyckas bättre faktiskt. Vet ni förresten att om man struntar i att klippa sin hunds klor, så förutom att de kommer att få problem och ont sina tassar, så fortsätter även pulpan att växa och blir tillslut lika lång som klon är. Och då blir det ju ganska stora problem när man väl ska klippa dem! Ajajaj. Till skillnad då från om man klipper klorna regelbundet, då drar sig pulpan tillbaka. Jo då, det är faktiskt helt sant. Och med det avslutar jag dagens hundlektion! Det var kanske det jag skulle ha döpt inlägget till, haha!
.
Jag är dö mör i kroppen efter kvällens träningspass, nu blir det lite slappa. Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0