En annan tisdag

Vet inte varför det kommer sig att jag ofta uppdaterar på tisdagar. Hm. Tisdagar är en ganska tillintetsägande dag tycker jag. Av någon anledning känns nästan tisdagen jobbigare än måndagen (vad jag kan minnas från när man hade ett måndag-fredag jobb). Måndagen är första dagen efter helgen och även om man har ångest på söndagen så brukar ofta måndagen gå fort. Men tisdagen kan kännas lång. Det är närmre början av veckan och fredagen och helgen känns fortfarande väldigt långt borta. Aja, jag ska inte klaga. Nu för tiden när jag (vilket inte händer så ofta), jobbar måndag - fredag och ledig på helgen, så är jag döglad!
.
Tiden går fort och är fullspäckad så jag hinner knappt skriva här. Börjar känna att det kanske är onödigt att ha en blogg när man skriver så sällan som jag gör. Men saken är att när jag väl skriver så tycker jag det är jätte roligt. Ibland vill jag bara dela med mig av en speciell tanke eller känska jag har. Ibland är det skönt att få "skriva av sig". Jag älskar att skriva och önskar att jag hade haft mer tid till det. En gång i tiden var min dröm att bli författare och jag skrev skrivböcker fulla med sagor och berättelser. Lite senare var drömmen att bli journalist, men det ändrade sig rätt fort när jag hörde hur svårt det var att få ett jobb och hur stark konkurensen är. Jag vill fortfarande skriva, men vet inte på vilket sätt. Får väl fortsätta här i min blogg så länge.
.
Imorgon blir det fika med två f.d arbetskamrater efter jobb. Ska bli trevligt!
Nu är det snart dags att göra sig i ordning för sängen, upp tidig morgon hela veckan. Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0