Nuet

I samma stund som jag försöker stanna upp lite grann, sakta ner på tempot i vardagen, inte stressa så mycket, så känns det som andra på något märkligt sätt, försöker pusha mig ännu mer. Få mig att känna mig pressad och stressad inför sådant som jag faktiskt börjat känna att jag äntligen kunnat släppa lite. Inte rättvist. Jag jobbar ganska hårt för att lägga av med denna eviga stress som jag känner inom mig. Det är inte hälsosamt, det är något som jag har förstått. Jag måste, för min egen skull och de som står mig nära, försöka att ta en dag i taget. Jag vet inte om det kanske kan vara svårt att förstå, jag kanske "borde vilja" och "borde vara" någon annanstans i livet än där jag är just nu, men jag börjar känna mig nöjd med vardagen som den är. Jag är glad över det steg vi nu tar, det känns bra och rätt. Vi kan väl bara låta det var så för tillfället?! Njuta av tiden som är just nu. Tiden lär utvisa vad som händer sen. Ingen har någon aning om vad som kommer att hända, eller inte kommer att hända. Thank god att man inte kan se in i framtiden!
Okej, det var allt för nu... Basta!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Rätt, rätt, rätt!!!
Underbart att läsa det du skriver :)
LIvet är NU!

2012-09-11 @ 19:41:36
Postat av: Matz Holgersson

Kära Rebecka !
Jag hittade ett ordspråk som jag tog till mig när jag var i din ålder. Den funkar för mig men därmed inte sagt att det funkar för andra.
Jag sköter mitt och du sköter ditt.
Jag har inte kommit till världen för att motsvara dina förväntningar.
Och du har inte kommit till världen för att motsvara mina förväntningar.
Du är du och jag är jag.
Och om vi av en slump hittar varandra är det underbart.
Om inte kan det inte hjälpas.
Den kallas gestaltbönen.
Kramar Matz

2012-09-11 @ 20:42:21
Postat av: Peter

Gestaltbönen är grymt bra. Sprid budskapet pastor Matz ;)

2012-09-12 @ 11:55:22
Postat av: Rebecka

Fantastiskt ordspråk måste jag säga! Helt rätt! :)
Kramar Rebecka

2012-09-13 @ 11:13:17
Postat av: Matz Holgersson

Riktigt kul att du tycker om tanken i ordspråket.
Om man är illvillig kan man tolka den som egoistisk och att man inte bryr sig om andra men då har man inte förstått innebörden av budskapet. Nämligen att alla har ett liv att förverkliga utifrån sina egna drömmar alldeles oavsett vad andra tycker.
Matz

2012-09-13 @ 21:37:54
Postat av: Felicia

Inte för att detta har något med inlägget att göra, men LYSSNA PÅ DENNA NYA LÅTEN MED PINK! HEEEELT AMAZING! DÖR!!!

http://www.youtube.com/watch?v=ivPEKaBHjYA

Kärlek. /Lilsis

2012-09-22 @ 12:18:35
Postat av: Rebecka

Matz: Precis! Jag tycker att det är riktigt bra! Passar perfekt in på hur jag känner just nu :) Kram Rebecka

2012-09-27 @ 08:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0