Spoky?

Visst kan det vara lite scary när man känner på sig saker som ska hända. Det har hänt mig en del gånger. Oftast har det bara handlat om småsaker, men även en del "större" saker.

När jag var liten drömde jag om en stor båt som sjönk och en massa människor drunknade. Jag drömde samma dröm i flera dagar. Sen plötsligt så sjönk Estonia. Efter det drömde jag aldrig det igen.
Jag har drömt om olika ställen som jag aldrig varit på i verkliga livet. Sedan har jag av en slump råkat komma till stället jag drömde om och upptäcker att det faktiskt ser ut som det gör i drömmen. Ibland på pricken, även fast jag inte vetat om stället innan eller sett någon bild.

Det är ju inte för inte att man ibland kan känna en viss oroskänsla om man drömmer om något som man tex mår dåligt av. "-Tänk om det händer på riktigt?!"

Man plockar upp olika "vibbar" från folk man träffar. Det gör alla. Ibland så bildar man, tråkigt nog, en uppfattning om människor innan man lärt känna dem. Detta är helt fel och resepektlöst. Men det kan nog inte hjälpas att man gör så då och då. Antar att det bara är "mänskligt". Men det kan kännas obehagligt när de "vibbar" man känner, verkligen stämmer ihop med uppfattning man bildar sig om personen i fråga. (Särskilt om det är en dåligt uppfattning!) Några gånger har det stämt in på detaljer när jag känt såhär om någon jag träffat. Jag tror man kan säga en del om en människa genom att se på ögonkontakten och kroppsspråket. Man kan tex titta på hur de agerar mot andra människor. Så har jag fått många av de uppfattningar som "stämmer". Dock har jag några gånger önskat att jag inte sett...

Flummigt? Men så sant som det är sagt.


Over and out.


Facket kan dra åt hel.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0