Måndag

Idag är jag ledig. Har jobbat morgon i helgen. Har faktiskt varit helt ok. Inga större katastrofer denna helg, mest positivt faktiskt! Och jag kände att jag var lite extra trevlig mot gästerna. Såklart är man alltid trevlig, men jag kände att jag gav ännu lite extra i helgen. Sen kände jag mig samtidigt väldigt bestämd, och var det någon, gäster eller kollegor, som började jiddra om någonting som jag tex kände var fel, onödigt eller dylikt, så sa jag ifrån på ett bestämt, men respekfullt sätt. Så det kändes väldigt bra! 
Min kollega berättade att hon hade varit på en föreläsning och där hade de gjort en undersökning och kommit fram till att de som mår mest psykiskt dåligt på sina jobb, är bland annat flygvärdinnor och receptionister och dylikt. Eftersom de hela tiden måste vara/spela så himla trevliga, no matter what. Huh?! Visst, det är ju såklart från person till person. Men en hel lifetime tror jag ju inte man skulle palla kanske. Eller ja, som sagt, det är väl från person till person...

Idag är det fint väder, yeeii, så tror jag ska gå ner på stan en sväng nu. Jag har fått en ny våg av julkänslor och vill börja handla massa julklappar :) Men jag får nog lugna mig lite. Måste ju kunna överleva själv denna månaden också ;b

På fredag blir det tjejkväll hos Malin. Ser vi fram emot!

Ha de najs!

Kommentarer
Postat av: Månz

Kan ju säga att kontors jobb är ganska psykiskt nedbrytande oxå ^__^

2008-11-17 @ 12:20:00
Postat av: Emelie J

Heeej Becky!!! När blir det lunch?! :D Puss å kram!!!! Allt bra annars? =)

2008-11-17 @ 20:37:41
Postat av: Rebecka

Emelie: Heeeej! Det är bra tack. Själv också? Förhoppningsvis blir det snart lunch :) Jobbar morgon hela denna veckan så då kan jag tyvärr inte. Men nästa vecka jobba jag kväll, så vi kanske kan ta det en dag då! Om du kan vill säga :)



Månz: Jo, det kan jag tänka mig.

2008-11-18 @ 17:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0