Körkort??

Alltså ibland kan man undra i vilka cornflakespaket vissa bilförare hittar sitt körkort!
Ett exempel är att det är väldigt många som inte vet hur man ska köra eller hur man ska blinka när man är i rondeller.
Anledningen till att jag vet detta är att min körskollärare hjärntvättade mig med detta och jag kan inte räkna hur många gånger vi körde in och ut ur rondeller, enda tills han tyckte att det var ok. Jag höll på att spy på det på den tiden, men nu är jag glad att i alla fall jag vet hur man gör!
För det första använder folk blinkersen fel. Ibland blinkar de höger när de ska till vänster, ibland blinkar de inte alls vart än de ska. Ibland kör de rakt ut fast de har väjningsplikt. Detta har jag varit med om en del gånger, varpå stackaren som kört fel ställer sig på tutan åt mig, fast det är han som kört fel, och jag måste tvärstanna.
Slutsats: Man kan inte lita på bilister i rondeller.
Den enda man kan lita på är sig själv (förhoppningsvis, om man vet reglerna).
Men alltså egentligen kan det väl inte vara så svårt?! Om man säger att man står i en vanlig fyrvägskorsning, så skulle du ju aldrig blinka till vänster när du ska svänga till höger!! Och ska du svänga till höger, så brukar du vanligtvis sätta på blinkersen istället för att bara köra utan att blinka! Aight?! Are you with me?! Så svårt kan det väl inte vara! Det är ju samma logik med rondeller! Vissa undantag och lite mer att tänka på såklart, men ändå. Körskolan nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0