..

Då var det tisdag igen då. Tiden går rätt fort om man säger så. Vet att jag är lite slö med att skriva i min blogg. Har dock jobbat mycket kväll den senaste tiden och det är inte alltid jag pallar eller har tid sätta mig framför datorn innan jag sticker till jobb.
I fredags spelade Peter och Jocke på Celtic baren i Tomelilla. Shit vilket litet ställe det är alltså! Typ 20 pers och där är fullt, haha! Men det var roligt och kul stämning. I lördags fyllde Matz år och det blev god middag där på kvällen. Och i söndags var det jobb.

Kom att tänka på vilka konstiga och pressade situationer man kommer att finna sig i ibland. Situationer som man aldrig ens tänkt tanken på att man skulle komma att finna sig i. Situationer som bara känns konstlade, onaturliga och helt fel, men man måste helt enkelt stå ut. Ibland hade man bara velat försvinna, för det där konstiga leendet jag har på mina läppar är inte mitt. Det är bara en mask som håller på att trilla av! Jag tycker inte om att ha en mask på mig, jag vill bara vara mig själv. Och jag antar att det är därför jag ibland är så genomskinlig för de som står mig nära. Jag är inte bra på att spela den rollen. Inte längre. Men denna gången måste jag vara bra. Denna gången vill jag inte att någon ska titta på mig och se hur obekväm jag känner mig. Nej, denna gången måste jag ta på mig masken och spela med den. For the sake of others. Blä.

En sak till. Vem det än är som tycker det är roligt att kasta ägg och liknande på min bil; Lägg ner för fan!! Det är så jäkla barnsligt och onödigt. Om det är någon som vill säga mig någonting genom detta, kom fram och säg det till mig istället. För jag förstår inte budskapet med det där!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vad vinner du på att spela någon du inte är? Den Rebecka jag en gång kännde stod för den hon var. Var är hon nu?



Stå på dig sis!

Har du tänkt på att andra människor sätter inte på sig någon "mask" för din skull, utan är hemskt otrevliga och bryr sig inte ett dugg om man du blir ledsen. VAR LIKADAN TILLBAKA!

Belive me, jag har varit där, men insåg att människor bara trampar på en om man är snäll och söt. KÖTTA DOM! ;)





Love u



2008-09-23 @ 18:53:34
Postat av: Rebecka

Hej sis! Det är precis det jag menar, jag kan inte spela eller vara någon annan än den jag är. Och därför vill jag inte göra det heller! Så det har inte förändrats, jag är den jag är :) Tack, jag ska kötta dom, haha!! Love u 2.

2008-09-24 @ 10:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0