Schema

Idag fick vi vårt schema inför öppningen i januari. Vi kommer vara lediga mycket helger, så det är riktigt skönt!
Kommer att jobba två helger på raken, sedan lediga fyra helger på rad. Inte fel!
Men sedan kommer det ju till mina pendlings "problem" som jag grubblar en del över nu. Jag som beklagade mig innan över att jag fick gå upp kl 05.00 när jag jobbade morgonpass, nu kommer det bli att få gå upp upp kl 04.00 (!!!) en del dagar då vi börjar redan kl 6! Jag undrar hur det ska gå. Får lite panik av tanken. Om jag bara hade varit morgonpigg! Om man nu kan kalla kl 04.00 för morgon... Sedan kommer mina tåg inte riktigt att passa med jobbtiderna heller, iaf inte på kvällarna. Tur att jag skaffat bil för det känns som att det kommer få bli en hel del körning. Vilket jag inte är helt förtjust i. Parkering i Malmö är som bekant inte det billigaste.. Plus bensin, plus tågkort = Lots of money!
Men nej, jag vill inte beklaga mig. Allt känns så bra och roligt annars och det ska bli så kul när vi äntligen ska öppna! Så detta är väl egentligen det enda som känts mindre bra (för mig) hittills. Men det är ju också en ganska väsentlig del att man ska kunna ta sig till och från arbetet!!
.
Tänkt, tänk, tänk ut en lösning!!!! But what?
.
Imorgon kväll blir det bowling med hela Front Office teamet. Ska bli roligt.
.
Have a good one!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0