Jag och Gordon Ramsey

Jag tittade på Gordon Ramseys The F-word häromdagen.
Den "elake kocken" skulle i detta program slakta sina två grisar, som han fött upp i sin trädgård under ett par år.
I detta program var Gordon dock inte den kaxiga, iskalla kocken längre. Nej, han var tvärtom känslosam.
Hans grisar fick en elektrisk stöt ("-som är helt smärtfritt". Yeah ringt. Var det därför man satte människor i elektriska stolen förr, för det var smärtfritt?!), så att de dog. Sedan lyfte de snabbt upp dem i luften och skar dem i halsen så blodet forsade ut. Gordon såg mindre road ut, rent ut sagt rätt chockad. Det var jäkligt obehagligt att se på tv, så man kan ju bara fantisera om hur det är att se det "live", och när det är ens egna djur. Det är sådana saker som får mig att vilja överväga att bli vegetarian. Jag älskar djur, hatar att tänka på hur de blir slaktade, och hur brutalt vissa djur blir behandlade innan. Jag hatar verkligen djurförsök i alla dess former. Men jag väljer att tänka bort det när det handlar om mat. För jag tycker det är jäkligt nice med en fin kydda-bit då och då, det kan jag inte ljuga om! Så jag är väl lite kluven, lite dubbel så att säga. Men det får vara. För nu i alla fall. 

Nu är det städdax och sen kanske, förhoppningsvis träning.

(Detta är det fullständiga inlägget som jag skrev om förra gången, som jag gjorde ett misstag och tog bort..)

Ha en skön helg everyone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0