Tillbaka till verkligheten

Det har varit jätte skönt med några dagars semester. Kändes som att det verkligen behövdes.
Det har hänt så himla mycket under dessa dagar:

Allt började egentligen den 18/12, då vi julfirade lite med jobb. Blev mat på St Jörgen och sen show på Slagthuset.
Var en jätte trevlig kväll rakt igenom.
20/12, jag och Peter var på julfest hos Fredrik i Attusa. Jag kände nobody, men det var faktiskt riktigt roligt! Julklappsleken, och andra uppdrag och lekar gjorde att man lärde känna varandra lite bättre :)
21/12 åkte jag, syrran, mamma och pappa till Helsingborg och firade jul med mormor och Bengan. Bengan hade varit kock och styrt upp ett helt julbord. Det var jätte mysigt. Önskar att jag kunde hälsa på dem oftare!
22/12, julfirade med personalen på Solgård. Lite jultallrik, prat och julklappsutdelning :)
23/12 kom mamma och pappa hem till oss i Ystad på glögg och annat smått och gott. På kvällen firade jag och Peter vår jul och bytte julklappar. Jag är så glad för min :)
24/12. Julafton med stort J! Firade hemma i Skurup med familjen och farmor och farfar. Blev en lugn och skön dag och kväll. En massa mat och ett helt berg med julklappar!!! Vad är det som händer med det klassiska "Detta året blir det inte så många julklappar", det blir ju bara fler och fler varje år! Ja jag vet inte. Kanske har jag bara varit överdrivet snäll i år ;b Fick iaf en massa jätte fina saker som är väldigt glad för :)
25/12, utgång med bröderna Holgersson på Tingvalla. Tror aldrig jag har haft så roligt på Tingvalla innan faktiskt. Alla andra gånger har det slutat med att jag har sagt att jag aldrig mer ska dit. Men denna gången var det inte alls lika kaos aktigt och vi dansade och hade roligt :)
26/12 var det julklappsdags med barnen på Solgård. Var jätte trött denna dag, så kände att jag tyvärr inte bidrog med så mycket :-/ Men jag var där i alla fall och barnen fick sina juleklappar.
27/12, fyrlings (fillings) 25 års fest i Smedstorp. Frida och hennes 3 jämngamla syskon slog till med rejält partaj på över 100 pers. Peter och Jocke spelade lite och sen blev det dans till dansband. Förutom två låtar, så stod jag över detta (surprise!). 

Dagarna efter det fram till nyår var inget planerat. Då passade jag på att insjukna lagom till nyårsafton. Snacka om att jag var lack! Dock tog jag mig i kragen, proppade i mig några ibumetin och hängde med på festen, som var hos Marcus och Emma i Tomelilla (Tryde). Även om jag mådde piss, så är jag ändå glad att jag följde med. Annars hade jag legat ensam hemma i sängen och deppat, och det hade varit ännu värre! Var jätte roligt och en massa trevligt folk, mycket dricka och supergod mat, så det var verkligen en lyckad nyår (borträknat för det tidigare nämnda då...).
Den 1:a skulle jag egentligen ha jobbat, men insåg ganska fort att jag aldrig skulle klara det. Så det blev sängen istället i ett par dagar.

Nu är det back to work igen, första dagen idag. Hostan är väldigt envis och sitter kvar. Men det går. Rätt tradigt att börja jobba igen dock. Känner inte mig alls motiverad :-s Men vad ska man göra!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0