aaaaaahhhhhh!!!!!

Ja, det beskriver nog min kväll rätt bra.
Det drog igång rätt rejält direkt jag började, incheck på incheck på incheck och telefonen ringde stup i kvarten (som alltid när det står gäster framför!). När det hade varit i full gång fram till kl 18.00, så kändes det lite lugnare och jag gick för att hämta mat. När jag, hungrig som jag är, sätter mig ner för att äta, ringer telefonen. Det är från ett rum som säger att strömmen har gått. De har väldigt bråttom eftersom de beställt taxi och ska iväg snart. I samma sekund öppnas dörrarna och det börjar välla in människor som ska checka in. Telefonen ringer igen och det är ifrån ett annat rum som också har strömavbrott. Allså drar jag slutsatsen att strömmen förmodligen är av på hela våningen. Jag checkar in några fort som fan, sätter upp "kommer snart tillbaka-skylten" och rusar upp på fjärde våningen. Hittar inte att det är något fel i proppskåpet, rusar ner igen. Telefonen ringer, ett rum har stopp i avloppet. Jag springer in till Donna i baren, hon följer med för att kolla propparna. Hon hittar heller inget som ser fel ut. Rusar ner igen, ringer jouren, som hänvisar åt vakmästaren. Ringer vaktmästaren, men han svarar inte. Ringer vaktis nr 2 och han meddelar att det finns två st proppskåp på fjärde våningen. Gäster kommer för att checka in. Folk vill att jag ringer taxi. Jag rusar upp igen, hittar felet i proppskåp nr 2 och äntligen blir det fixat! På vägen ner torkar jag upp översvämningen på rummet som ringde tidigare. På vägen ut därifrån ringer telefonen, ännu ett rum med översvämning. Springer dit med massa handdukar, möts i dörren av två killar endast iklädda varsen liten handduk. Springer ner, 1000000 gäster väntar i lobbyn, telefonen ringer och jag vill bara döööööööööö!!!! Vaddå, behöver man vara stresstålig på detta arbetet?! Nääääädåååå!!!

Freakin´ idioti alltså....

 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Aj då... stackare!

inte en av de bästa dagarna antar jag!

Hur ser fredag ut för er nu i veckan som kommer?

Kram

2009-05-03 @ 22:11:32
Postat av: Maria

Vad tjänar Kramer på att ha för lite personal? Helt tokigt!

Stackars, stackars dig!!! Fy så obehagligt att behöva vara den som ska stå och le och försöka vara professionell när allt runt omkring brakar.

Du är bäst hur som helst!!

Kram och ta hand om dig (för det verkar inte ditt företag göra)!

2009-05-05 @ 17:28:45
Postat av: Rebecka

Maria: Nej man kan ju verkligen undra. Man blir så trött.. Tack så mycket :) Kram Rebecka

2009-05-07 @ 20:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0