:)

Prag var helt underbart. Ca 30 grader vamt alla dagarna, riktig medelhavsvärme!
Vi kom ner vid 11-tiden på söndagen, så vi hade hela den dagen också på oss att göra en massa.
Då gick vi mest runt och orienterade oss lite och åt middag på en restaurang sen på kvällen. Peter har ju dock varit där ett par gånger innan och hade redan lite koll på staden. Jag var helt väck av den jäkla åksjuketabletten jag tagit (eftersom jag på äldre dar börjat bli åksjuk...), så det var lite trist. Men annars var det super trevligt :)
Hotellet låg mitt i stan så det var perfekt. Dag 2 gick vi upp och åt frukost på hotellet sen gick vi på en rundtur i staden. Där är verkligen så himla mycket att se! Och såå vackert med. Så många fotton blev det ju denna dag. På kvällen hittade vi ett pastacafé som var så jäkla bra! Peter fick sin älskade grappa och jag mitt fick vin, och den godaste pastan jag ätit!! Så dit gick vi tillbaka dag 3 med. Den tjekiska maten är ju inte känd för att vara den allra bästa, så vi letade upp italienska ställen istället. Brukar ju aldrig slå fel då! Efter det blev det en massa goda drinkar på ett coolt ställe vi hittade, mmm :-b
Maten och drickan var lite billigare än hemma, men annars kostade allt ungefär lika mycket. Så det blev ingen shopping. Men det var ju inte det som var meningen heller. Vi hade verkligen jätte mysigt och härligt. Det behövdes verkligen en liten brejk i vardagen just nu, kände vi båda :) Jag tänkte uppdatera med en del bilder inom kort. Roligare att beskriva det så att man kan få en bild av det jag beskriver med :) Så det kommer snaaaart. Dock blir det nog efter helgen eftersom vi far till Halmstad till Karins 25 års fest imorgon. Ska bli så roligt att träffa henne, var typ 2 år sen sist!!

Ha en bra helg everyone!
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vad kul att ni hade en trevlig minisemester!! :-)

jag jobbar 8-17 måndag till fredag! Är hemma vid halv sex! Har du tid någon dag?? Nu vet jag att Esspressohouse har i alla fall öppet till 21:00 alla dagar ;-P YES! Tur att jag ska hålla in på sånt skit då ju, i alla fall så slutar min diet på söndag så något kan jag ju alltid fika med! Kram

2009-05-30 @ 00:34:58
Postat av: Anonym

Fick reda på att vi har "STOR-möte" på onsdag! Så jag lär ha långtråkigt hela den kvällen! Tyvärr är det obligatoriskt (tycker att jag kunde sluppit som e ny ;-P ) Men torsdagkväll? Fredakväll ska jag tvätta (Yey!)Kan ju smita iväg om du har tid! Eller du jobbar kväll kanske!? Lördag ska jag också iväg.



Satan rent vad det ska vara svårt! tycker aldrig att man har något att göra ändå går tiden så fort och man får helt plötsligt fullbokat (i alla fall alltid när den andre kan!) Slår aldrig fel..

2009-06-02 @ 15:35:29
Postat av: Emelie J

Whaat, när var du i Prag?!?! FAN vad underbart!!!!! Låter som en riktigt fin stad. Många jag känner har varit där nu i år. Kanske ska jag ta mig dit själv?? Rekommenderar du det??=) Vi kanske kan luncha tillsammans en dag då du börjar sent?? Jag kan ju ta min lunch näääär jag vill :):) PUSS!

2009-06-03 @ 16:39:59
Postat av: Rebecka

Emelie: Ja det var riktigt härligt! Kan verkligen rekommendera det, där är riktigt fint :) Det kan vi ju göra! Hur länge har du din lia där? Vi får höras om en dag som blir bra! Kramar

2009-06-09 @ 10:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0