Avslutning och nystart

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här.
Det pga att jag har haft väldigt mycket on my mind den senaste tiden.
De flesta som känner mig vet redan att jobbet på Renaissance blev framflyttat en månad, då bygget inte blir klart i tid. Kommer nu inte att börja arbeta där förrän den 1 november och hotellet beräknas nu öppna i januari 2010.
Det blev ett litet bakslag för mig, då jag fick reda på detta dagen innan min sista dag på Kramer.
Det blev en hel del funderingar kring hur jag nu skulle gå tillväga och vad som ska hända i oktober.
Men jag tror att jag har funderat klart nu och kommit fram till en lösning. Får helt enkelt stanna kvar på Kramer en liten stund till. Blir nog bäst så.
.
Men i alla fall så hade jag min avslutning på Kramer som planerat i onsdags förra veckan.
En bättre avslutning får man leta efter!
Mina kollegor hade för det första lurat mig helt! Jag trodde att vi skulle gå ut och äta efter jag slutat jobba, kl 20.
Men kl 17 droppade Ronnie in och befallde mig att gå och byta om. Jag trodde först att han skämtade, (det är ju Ronnie vi snackar om :) ) men sedan kom en annan kollega, Ulrika, också in och befallde mig detsamma :)
Ulrika hade sagt att hon inte kunde följa med och äta på kvällen, så nu tyckte jag att det började bli lite lurigt!
När jag bytt om och kom upp stod alla ifrån repan i lobbyn (typ hälften av dem hade sagt att de inte kunde följa med, så det var verkligen en suprise!). Vi gick först till Rica hotell där vi gick på en liten visning med varsett champagneglas i handen. Trevligt! Sedan bar det iväg till restaurang Prins Bernhard, en båt-restaurang som ligger i hamnen bakom centralen. Här mötte Lauri och Christer upp oss (vaktmästare och teknisk chef). Åt riktigt god mat och hade hur kul som helst! Fick presentkort på ansiktsbehandling, vin och choklad av mina söta kollegor.
Blev lite rörd över hur kära dem är och insåg att jag kommer att sakna dem mycket. Dock är jag övertygad om att jag kommer att träffa dem inom kort igen :)
.
Här är lite bilder ifrån kvällen!
.
Johanna, Ulrika P & Jessica
.
Ronnie, Lina, Ulrika A, praktikanten Delshad & receptionschef Lisa
.
Nattportier Krister & Johanna
.
Världens bästa Lauri & Christer! Vaktmästare/teknisk boss.
.
Jag och praktikanten Delshad

.
Annorlunda och mysig miljö och god mat. Kan varmt rekommenderas!
.
Nu är jag ledig veckan ut. Nästa vecka blir det förhoppningsvis lite timmar på Kramer.
Tattoomässan till helgen! Har förresten bokat ny tid på Old bones. I mars smäller det :D
.
Skriver snart igen, hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0