Sista semester dagen :-/

Tiden går fort när man har kul. Så är det ju alltid, och så skulle även denna semester komma till sitt slut. Det känns för tidigt! Sommaren har ju precis börjat! Det kan inte vara möjligt att jag från och med imorgon ska stå inne resten av sommaren. Nej, det känns inte alls rätt. Ringde nyss till jobb för att höra ifall det finns några viktiga uppdateringar för mig att veta inför imorgon. Jag fick då reda på att A/C:n inte funkar som den ska i receptionen och lobbyn (precis som innan jag gick på semester då). Så där är väldigt varmt och kvavt. Ser fram emot...INTE! Jag försöker dock tänka positivt. Om två veckor ska jag och Felicia åka upp till Göteborg för att se Pink. Och det ska bli riktigt roligt! Sedan är det bröllop i slutet av augusti, och i september ska jag och Peter förhoppningsvis ta en liten tur någonstans! Vi vill till Rom, men det verkar hopplöst då deras högsäsong sträcker sig ända in till oktober månad, och hela stan är i princip fullbokad. Om man då inte känner för att lägga väldigt mycket pengar på hotell, vilket vi inte riktigt tänkt oss. Så nu lutar det lite år Barcelona istället! Där har jag hittar riktigt bra pris på ett Renaissance hotell, så det hade varit underbart! Så då gäller det bara att hitta ett flyg till rimligt pris, plus att jag ska få godkänt att ta semester. Hoppas att det löser sig!
.
I fredags var jag, Piddår, Tobbe & Julia i Marsvinsholm för att se uppsättningen "Markurells i Wadköping". Helt underbart väder var det när vi satt i slottsparken och åt fantastisk pastasallad som fantastiska Piddår slängt ihop, och drack Rosé. Teatern var bra, men inte alls den typ av komedi som jag sett när jag varit där tidigare. Det var en mer seriös och allvarig uppsättning, men som definitivt hade sina roliga stunder ändå!
.
Nej, nu ska jag plocka undan här hemma lite innan det nog blir dags för stranden. Får ju passa på idag, sen vet man inte hur länge det dröjer innan man kommer dit igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0