Torsdag

Idag åkte jag till Skurupsbadet för att träffa Malin, som jag inte träffat på evigheter! Var jätte trevligt att träffa henne igen. Vi hade ju lite catching up to do så att säga! Blev en hel del stekning och nu är mina knän helt röda, men härligt var det! Sedan tog Felicia och jag en joggingtur i Svaneholm, då alla tennisbanor var upptagna. Jag kinkade dock lite innan vi åkte dit då jag vet hur dålig jag är på att springa. Men det gick faktiskt mycket bättre än förväntat! :) Känns jätte skönt nu efteråt.
.
Igår såg jag filmen Australia. Riktigt bra film! Mamma har tjatat på mig att jag måste se den, så igår tog jag tag i det då jag ändå var ensam hemma. Jag blir så upprörd när jag ser hur man behandlade de som var färgade. Helt sjukt att det verkligen har varit så. Och delvis fortfarande är så.. Men det är en väldigt bra film, som även är rolig, fartfylld och romantisk, så se den om ni inte redan gjort det!
.
Pga av filmen kom jag att tänka på en liten händelse. Häromdagen stötte pappa på en äldre man som brukade hjälpa till lite på Statoil när jag jobbade där. En, för de som inte kände honom, kanske verkade udda och underlig. Men ett större hjärta får man leta efter! När pappa träffade honom så hade han sagt "Du får hälsa din dotter. Hon gör minsann inte skillnad på folk!". Kan inte hjälpa att jag blir lite glad i hjärtat när någon säger så :)
.
Nu kallar duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0