Rosfeber

Åkte till sjukhuset i fredags kväll efter att jag haft ont och svullnad i mitt vänsterben i ett par dagar.
Blev ju lite orolig när jag sökte runt på nätet och upptäckte att alla symptom på blodpropp, stämde in på mig!
Åkte till akuten, där de också tyckte att det lät som om det skulle kunna vara en propp. Kom in till en sköterska där de tog blodprov och blodtryck. Det visade på att jag hade en infektion, så jag fick snällt sitta ner och vänta på läkaren för en undersökning. I 8 timmar (!!!) satt jag/låg jag i en smal säng och väntade. Det var bara en läkare på hela sjukhuset, så alla akutfall gick ju före mig. Under tiden kom en sköterska in och tog fler blodprover på mig. Vid 3-tiden på natten var det äntligen min tur. Läkaren trodde att jag fått något som heter Rosfeber. Det räcker tydligen med att man bara har ett litet sår någonstans, så kan denna bakterie komma in i kroppen och sätta sig lite varstans. Jag fick penicillin som jag ska ta tre gånger om dagen, och utöver det fick jag ett sjukintyg fram till den 19:e, då jag inte får stå upp längre tider och anstränga mitt ben. Jag måste så mycket som möjligt ligga med benet i högläge. Oh my god, vet inte hur jag ska ha tålamod till det! Men jag har väl inte så mycket till val. Sånt här kan tydligen ta tid att läka ur. Tror inte de blev särskilt överlyckliga på jobb att jag måste vara lediga några dagar... Men men, jag har inte direkt valt detta själv!
.
För att komma på lite mer positiva tankar lägger jag upp dessa bilder från "grillfesten" i Skurup. Festen bestod av mig, Felicia och Piddår. Och shit vad roligt vi hade :D Dagen efter var dock inte lika rolig, haha!
Spontandans under filt :D
.
Nu ska jag fortsätta vila mitt ben, yeeii!
.
Ha en fin söndag alla!



Kommentarer
Postat av: m

Haha! Stackars den som var "pucklen" bakom en fyllePiddår ^^

2010-06-13 @ 15:27:19
URL: http://bedtimedesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0