Ansvar tack!

Jag kan bli så grymt irriterad på människor som vägrar att ta ansvar för sina handlingar.
Man vill liksom ha kakan, men sen låter man den bara stå och mögla (jag har kommit på ett nytt talesätt, haha!).
Man vill ha, ha och ha. Och sen när man väl har det man tjatat efter, så är man fortfarande inte nöjd utan vill bara har mer, mer, mer. Kanske är det lätt att man fortsätter så i vuxen ålder, om man fått allt man pekat på när man var liten. "Jag vill skaffa barn, men sen när jag väl har fått det, då vill jag inte ta hand om det när det skriker eller behöver byta blöja. Och jag tänker vara ute och festa lika mycket som jag alltid gjort." Alltså jag förstår inte folk som bara gör saker utan en enda tanke på "konsekvenserna" som kan komma. Ibland kan jag tycka att jag tänker alldeles för mycket innan jag fattar ett beslut. Men ärligt talat är jag många gånger glad att jag gör det. Det visar ändå på att jag är ansvarsfull. Vissa saker är det faktiskt bra om man tänker igenom mer än en gång. Visst vill jag också en hel massa saker. Men jag tänker ändå en gång extra innan jag tar ett stort beslut. Kalla mig tråkig eller kanske gammal.
Jag tycker iaf att skärpning krävs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte gammal och tråkig, utan ung och klok :)

2010-05-23 @ 20:59:16
URL: http://gomorgonosterlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0