Fy fan...

...vad jag hatar Fernet!! Mådde jag inte illa innan så mår jag illa nu! Men nu måste jag börja förebygga. Min Piddår ligger här hemma och är jätte sjuk, med influensa/vinterkräksjuka. Stackarn. Och jag vet ju hur det brukar bli. Blir han sjuk blir jag sjuk, och tvärtom. Men nej minsann säger jag! Kräksjuka in my ass!
Är någon magsjuk (eller på något sätt visar några som helst symptom på att bli sjuk), förespråkar min kära pappa starkt att man ska dricka Fernet Branca. Denna alkoholhaltiga dryck som faktiskt på riktigt var den enda som var laglig att dricka under det amerikanska spritförbudet. Just på grund av dess medicinska egenskaper. Jo, det är faktiskt sant! Ringer man min pappa och råkar säga att man känner sig lite krasslig, så vet man vad man får till svar: "-Har du tagit en fernet?!" På något sätt har han också lyckats lura i mamma och Felicia att det är gott. Och inte bara dem, många fler i bekantskapskretsen. Men alltså, ärligt. Det är inte gott! Nej fy fan. De som känner mig väl vet vad jag tycker om fernet. Det är inget jag bara skulle dricka så där. Men här handlar det om stora grejor! Jag vill inte bli sjuk, ska inte bli sjuk. Förebygg förebygg. Nu får jag hoppas att den lilla rackaren hjälper också...
.
Nej, nu ska jag hoppa i säng. Fort som tusan innan jag börjar inbilla mig att jag mår dåligt! Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Emelie Johansson

Fernet smakar SKIT! Men kan både Lenne och Felicia lura smaksinnet, kanske vi andra - normala människor :P - också göra det?! Haha! HOPPAS DU FÖRBLIR FRISK!!! Fernet for the win! Puss!

2010-10-15 @ 00:02:02
Postat av: Rebecka

Emelie: Haha sant :D Jo, I really hope so. I put my trust in Fernet! Puss o kram

2010-10-16 @ 00:28:30
Postat av: Felicia

Haha, snacka inte skit om fernet! I LOVE IT!

2010-10-16 @ 12:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0