London

Har haft fyra helt amazing dagar i London! Shit vilken stad det är! Riktigt härlig, pulserande stad där det alltid händer något. Vi tog väl vara på de dagar vi hade där. Första dagen täckte vi Piccadilly Circus, Big Ben, Trafalgar Square, en del av Soho och Convent Garden. Andra dagen blev det en tur ut till Tower bridge och London eye, och på kvällen blev det ett besök på Jamie Olivers restaurang "Fifteen". Riiiiktigt fin mat och goooda viner!! Blev en helt fantastisk kväll :) Tredje dagen tog vi bussen ut till Notting Hill och Portobello Road. Mysigare ställe får man leta efter! Här spenderade vi många timmar och det blev även ett stopp in på en mysig engelsk krog. På kvällen tyckte vi att det var dags för en musikal och vi gick och såg "We will rock you". Oh my god säger jag bara! Har ni inte möjlighet att se den i London, se den definitivt när den kommer till Sverige! Det var verkligen något utöver det vanliga. Grymma "skådespelare" med grymma röster. Dag fyra åkte vi till Natural History Museum för att titta på dinosaurierna. För er som inte vet, så var dinosaurier något som fascinerade mig stort när jag var liten. Så detta ville jag ju inte missa :D
När vi ändå var i trakterna så tog vi en sväng in om köpcentret Harrods. Ojojoj så fint och ojojoj så dyrt! Jag koncentrerade mig starkt på att inte råka gå in i eller välta något. Lyx på hög grad! Här blev det ju inte mycket shopping, men roligt att ha sett stället :) Eftermiddagen spenderades runt Convent Garden och jag fick inhandlat ett par stövlar/boots och Peter en second hand skinnväska.
.
Renaissance Chancery Court där vi bodde var något utöver det vanliga. Den stora byggnaden på över 300 rum liknade ett palats. Personalen var otroligt service minded. Riktigt roligt att uppleva det.
.
Nedan kommer ett urval av de mängder av bilder vi tog på resan :)
.
London, we will be back!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fantastiska bilder!

Ni är superläckra!

Vilken aktivitet!

Härligt!

2010-10-08 @ 15:41:12
URL: http://gomorgonosterlen.blogspot.com
Postat av: matz

Otroligt härliga bilder.Ni är såå cosmopolitiska och ni har en urbanpeople outlook som matchar Londons puls. Ni är vackra och livsbejakande.

Ni utstrålar en en positiv energi . tack för att ni delar med er och alla fina bilder. Jag blir väldigt sugen på en tur till London. Sköt om er. Kram från Matz

2010-10-10 @ 21:40:44
Postat av: Emelie Johansson

Jaa, visst är London KÄRLEK! :) Låter som en riktigt fin liten semester! Sängen på hotellet ser ju inte fy skam ut heller! :P Kul med Mr Olivers restaurang. Shit, fick ni inte boka jääättelänge i förväg? Står i min resetidning att man måste boka ett halvår i förväg :O Men ni hade kanske tur? Hehe :)



Ja, Man kommer alltid att BE BACK i London! Tro mig :)

KRAAAMAR! Och välkomna tillbaka hem :P

2010-10-10 @ 23:25:26
Postat av: Rebecka

Maria & Matz: Tack så mycket för de fina orden :) Kramar

2010-10-11 @ 13:24:23
Postat av: Rebecka

Emelie: Ja, det var riktigt härligt! Haha, sängen var inte alls fy skam :D Ja vi fick också höra det när vi skulle boka. Men vi hade en enorm tur och fick bord samma dag som vi bokade!! Hörde att du och Felicia kanske skulle åka dit till nyår, nice! :) Tackar så mycket! Kramar

2010-10-11 @ 13:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0