Mormor

Jag, mamma, Felicia och småttingarna tog en tur till Helsingborg idag för att hälsa på mormor och Bengan.
Alltid roligt att träffa dem. Har saknat mormor. Så tråkigt att man ses så sällan! Min mormor betyder väldigt mycket för mig. Hon är inte direkt en klassisk mormor typ. Även fast hon närmar sig 80, så skulle hon aldrig få för sig att sätta på sig en veck-kjol eller nylonstrumpor. Hon går till frissan och färgar håret, hon sminkar sig, fixar sig och går till "moderna" affärer och köper "moderna" kläder. Hon gör det hon vill och ser ut så som hon vill. Det tycker jag är helt rätt! Hade ju varit hemskt om man i den åldern skulle känna att man var tvungen att klä sig eller vara på ett särskilt sätt för att passa in. Mormor är en sådan person som aldrig någonsin skulle dömma någon annan pga hur de ser ut eller är. Jag kommer så väl ihåg när jag och Felicia var i Helsingborg en sommar, precis när jag fyllt 18. Jag hade planer på att göra min första tatuering i en studio jag hittat där. Mormor följde med ner på stan och ville så klart följa med till tatueringsstudion. Vi pratade med dem som jobbade där och jag fick en tid. Mormor berättade för tatueraren att vi var hennes barnbarn och att de skulle ta väl hand om oss för att vi var ju hennes små "rosenknoppar" (mormor har kallat mig och sis för "rosenknopparna" ända sedan vi varit små). I studions reception stod en tjej med en massa piercingar i ansiktet och svarta linser i ögonen. När vi gick där ifrån sa mormor "-ååhh vilken söt och trevlig flicka det var!". Inga fördomar, alltså :)
.
Hon har ett väldigt stort hjärta och är en sådan person som gärna vill ta hand om alla. Men tyvärr händer det ju att personer med dessa egenskaper ibland blir utnyttjade och sårade, just pga sin snällhet.
Mormor passade mig väldigt mycket när jag var liten, och jag tror det är en av sakerna som gjort att hon är väldigt speciell för mig. Det var mormor och jag.
En gång uttryckte hon att "-det finns inget i mitt liv jag ångrar, och ingenting jag känner att jag missat". Nej, man kan ju säga att hon varit med om och sett mycket. Min morfar var flygkapten vilket gjorde att de reste över världen och bodde en del utomlands.
Kan man säga så när man är 80 år, då är man nog lycklig!
.
Nu väntar sängen för mig. Sis åkte hem för en stund sedan. Vi beställde mat och kollade film. Härlig och lugn kväll!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Mormor är bäst! Om ändå fler människor vore som henne <3

2010-10-31 @ 13:24:22
Postat av: Rebecka

Jag håller verkligen med! Då hade världen varit en bättre plats :)

2010-10-31 @ 14:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0