Thoughts

Dagarna rullar på fort och snart är julen här. Eller ja, den är ju här redan på sätt och vis. Men jag tänker på de speciella juldagarna. Har endast inhandlat 1 julklapp hittills, så nu börjar det snart stressa till sig lite! På lördag åker en del av familjen och släkten till Helsingborg för att julfira med mormor och Bengan. Saknar min mormor nu. Har inte träffat henne sedan i somras. Alldeles för länge sedan!!!

.

Fick reda på en sak igår som fick mig att känna mig gammal igen. Glad, men gammal. Tänk att vissa människor, t.o.m de som är yngre än mig, verkligen redan har sitt liv utstakat och planerat nästan in i detalj. De vet vad det de ska göra, var de ska bo och vad de vill. De har sin framtidvision helt klar för sig. Jesus, jag som fortfarande inte har någon aning vad jag vill göra/bo/vill!! :-S Det enda jag fortfarande vet är att jag vill en hel massa. Men som jag skrivit så många gånger innan, tiden går fooooort! Ja shit vad jag upprepar mig, men det stressar mig verkligen! Jag hinner ju inte med! Kan vi inte bara saaaaakta ner liiiiiite, bara en gnutta?! Det hade varit uppskattat. Samtidigt så vet jag inte riktigt om det hade varit "jag" att ha mitt liv helt utstakat. Fast visst hade det varit trevligt att veta vad man vill göra med sitt liv. Men kommer man (jag) någonsin att veta det egentligen? Det har alltid och kommer alltid att finnas människor runt omkring mig som kommer att hå åsikter om vad de tycker att jag borde och inte borde göra. Jag har alltid varit den som vill göra alla andra nöjda och glada, och gör ofta så som andra vill att jag ska göra. Så är alla glada och nöjda i slutändan....eller?! What about me??

.

Min underbara vän Amanda och hennes Winston har beslutat sig för att flytta tillbaka till Nya Zeeland. Visst känns det jätte tråkigt och jag kommer att sakna henne som tusan (vi kommer och hälsar på by the way:) ), men jag tycker det är fantastiskt att de gör det som de känner är rätt för dem. Jag vet att de båda längtat tillbaka dit sedan de kom till Sverige. Så de gör ju helt rätt i att flytta tillbaka dit de känner att de hör hemma. Vet att hennes mamma är jätte ledsen, vilket man helt klart förstår (inte så att man bara kan dra dit på ett par timmar!), men de gör helt rätt som lyssnar till sina hjärtan. Det är coolt och jag beundrar dem för det. Önskar jag själv kunde göra det mer.

.

Nu måste jag göra mig i ordning för sängen. Upp tidigt imorgon. Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Emelie Johansson

Rebecka, förstår precis vad du menar! Fast jag är åt andra hållet - har för många bollar i luften och vill hinna med allt. Det går ju bara inte. Och även om jag bara inte ens är halvvägs till femtio än, känner jag en viss stress. Jobb, lägenhet.. starta ett liv någonstans? Och vart vill jag då bo? Även om detta ibland stressar skiten ur mig, så vet du vad? How lucky am I not?! Jag har ingen aning om vart livet tar mig! OCH HUR UNDERBART ÄR INTE DET! Kan du tänka dig att ha ditt liv planerat? Att veta precis vad som komma skall? Nej, tråkigare liv kan man inte hitta. Vi ska vara glada att vi inte har någon aning om hur vi vill att vår framtid ska bli! Då blir livet en överraskning - och vem älskar inte överraskningar?! Så länge vi har kärlek och hälsa, låt överraskningarna komma :) För övrigt! Bättre att ångra det du gjort, än det du inte gjort! :) KRAMAR! Ses snart!!!!!!!! <3! Hälsa mormor din och Bengan! :D

2011-12-09 @ 10:00:10
Postat av: Rebecka

Emelie, tack för dina kloka ord. Du har helt rätt! Älskar det du skrev på slutet: "Bättre att ångra det du gjort, än det du inte gjort"! Det är så sant. Ja, och vad är det för mening med att stressa egentligen?! Då går ju tiden ännu fortare! Och det låter verkligen mycket roligare att se vart livet tar mig, än att redan har allt förutbestämt. Tack, Emelie :) Jag ska absolut hälsa dem! Ha det nu så bra, så ses vi snart!! :D Kramar

2011-12-09 @ 16:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0