?

Ååhh vad jag inte tycker om att göra "fel". Jag hatar att göra fel. Jag vill göra allting rätt, alltid. Vill göra allt rätt från början, utan att jag kanske egentligen inte vet vad som är rätt... Men fel...det får man inte göra... Då är man dålig... Vill inte göra fel. Aldrig. Never ever! Varför kan man inte bara kunna allt från början?! Sådär som vissa människor verkar kunna. De behöver bara se/göra en sak en enda gång, sedan kan de allt. Men jag antar att jag väl bara är en sån där människa som måste kämpa mig fram. Som måste lära mig med tiden. Råka göra misstag för att sedan lyckas. Men nu handlar det inte längre bara om mig. Nu finns det en annat litet liv i mitt liv som är beroende av att jag inte ska hålla på att göra fel och begå misstag.
Fan vad jag är jobbig nu alltså. Jag överreagerar...kanske.. Jag är jätte trött. Jag borde gå och lägga mig. Seriöst. Nu direkt. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Men vad nu? Tror du saknar dina båda Älsklingar!

Ibland behöver man göra fel för att göra rätt och

alla kan inte vara bra på allt men alla är bra på något och

om man följer sitt hjärta så blir det mesta rätt och

skulle det trots allt bli fel så har man lärt sig något nytt och

kan förhoppningsvis göra rätt nästa gång......

(tur att ordet och finns).

Du är den bästa Matte som Danko boy någonsin kan få, allt kommer att bli bra :)

KRAM

2011-01-13 @ 13:11:11
Postat av: Rebecka

Maria: Det är så sant. Tack! Var väldigt trött igår och fick några dumma, negativa tankar. Inte bra. Jag har lyckats motat bort dem nu iaf! :) Kram

2011-01-13 @ 18:34:57
Postat av: matz

Ja nu kommer jag och tänka på hur jag tänkte en gång i mina unga år och det var att jag tänkte att jag kan kontrollerar mitt liv i stort och i smått, smått i alla fall. Och nu när jag har blivit lite äldre och har nått fram till en punkt där jag låter livet komma till mig och släppa tanken på att ha kontroll över mitt liv för det är inte möjligt. Likt floden ,vinden följa med och se vad som sker. Det kan tyckas skrämmande att inte veta vad som skall ske nästa sekund ,minut, timme eller dag men det är så livet kan se ut, tror jag. Fånga äventyret Rebecca och släpp kraven och förväntningarna och låt saker hända och fånga dem i stunden.Du är redan på god väg. Kram Matz

2011-01-13 @ 21:58:41
Postat av: Rebecka

Matz: Tack för det fina orden :) Gott råd!

2011-01-15 @ 08:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0