Stirra ner

"Stirra ner, stirra ner, stirra ner, stirra ner...." Ibland passar Timbuktus låt "Stirra ner" in så himla bra. Som nu tex. Alla otroligt stirriga turister. De stirrar om allt och hinner ens inte lyssna på vad man svarar innan de frågar en ny fråga. Dessutom letar de efter saker att klaga på. För man ska ju betala så lite som möjligt och få så mycket som möjligt gratis... Klagmål som tex att det är stopp i handfatet på badrummet har vi redan hört mer än en gång. Att det beror på att man inte dragit ur proppen ur handfatet är inte ovanligt... Sen dessa klagomål över verkligen ingenting. Jag har aldrig hört det på detta stället (hittills), men på det förra hotellet jag arbetade, så fick jag höra mer än en gång att "detta är det värsta jag har varit med om!!" Och då kunde det handla om de minsta petitesser du kan tänka dig. Alltså så pass så att det är riktigt pinsamt. Då kan jag inte hjälpa att jag blir arg. Är det det värsta du varit med om, då kan du inte varit med om mycket i ditt liv! Då måste du ha det riktigt jäkla bra! Fast det tänker man ju bara...
Nej, sluta klaga och var glad på din semester istället! Det tycker jag att vi röstar på!
Ååhh...I really need a break now!!!!

 


Kommentarer
Postat av: Maria

De som stirrar sig blinda på små bagateller och inte kan eller vill uppfatta helheten, riskerar definitivt att missa allt det underbara! Bara att beklaga deras trångsynthet och småaktighet.

Sedan finns det dom som är rakt igenom dumma....... :)

Vänlighet smittar! Fortsätt att le ditt vackra leende och avväpna surgurkorna :)

Kramar

2011-07-21 @ 08:01:08
Postat av: Rebecka

Maria: Jag håller med!! Tack :)

2011-07-21 @ 19:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0