Hemma

Har inte haft någon tid över alls att skriva här sedan jag kom hem tyvärr. Man kastas tillbaka in i verkligheten igen som om man aldrig varit borta. Men vi har haft en helt fantastisk resa. Kreta är en så vacker ö och det var otroligt skönt att komma iväg från verkligheten och all stress för ett tag. Sol och bad var det vi ägnade oss åt mest. Vi hade otrolig tur med vädret, även om vi första kvällen var med om värsta monsunregnet, åska och till och med jordbävning! Det var dock bara den kvällen det var så. Sedan höll sig temperaturen kring 25 - 30 grader varje dag. Vi bodde på jätte fina Okeanis Golden Resort, där vi njöt av vår stora uteplats med privat pool :-b "Och dé, dé é najs!" Stranden låg bara 5 minuters gångpromenad från hotellet. Vi hittade vår favorit strand, Iguana beach, som låg lite avskiljt från den stora stranden, mellan några stora klippor.
En av dagarna hyrde vi bil och begav oss upp på de smala serpentinvägarna genom bergen. Vi tog oss till Elafonisi, en av Europas vackraste stränder. Även om jag varit där en gång tidigare för rätt många år sedan, så slog det mig ändå med häpnad. Det turkosblå vattnet och den rosafärgade sanden. Man hade kunnat sitta där i timmar och bara titta på allt det vackra. Det är verkligen en magisk plats! Vi stannade i en liten bergsby och åt lunch. Utsikten i bergen är något utöver det vanliga! Eller i alla fall utöver det vanliga för oss svenskar. För grekerna är det vardagsmat :-b Olivlundar och citronträd susade vi förbi. Jag är jätte glad att vi gav oss ut på den turen. Då får man se Kreta "på riktigt".
God mat blev det mycket av. Och då menar jag mycket!! Herre gud vad vi åt. Ja, och drack för den delen med! Vin, grekiska ölen mythos och nationaldrycken raki flödade. Är man på semester så är man ju på semester ;-)
.
Jag vill gärna berätta mer om vår resa, men då klockan är rätt mycket och mitt huvud är segt efter en tuff arbetsdag, tänker jag att jag skriver lite mer i morgon istället. Då kommer det även komma upp en del bilder från resan :)
.
Until then, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0